64 Rajd Wisły 2018 – Harmonogram i Mapy Rajdu.

Na trudnych technicznie trasach w Beskidach ponownie będzie można zobaczyć w akcji wiele samochodów rajdowych. W szranki staną kierowcy i piloci z Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska, a także Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność.

Start tegorocznego Rajdu Wisły zaplanowano na 15 września, na godzinę 8:00. Impreza jest jednocześnie rundą trzech różnych cykli, więc kibice zgromadzeni na odcinkach specjalnych będą mogli zobaczyć dużą liczbę różnorodnych rajdówek. Z tego powodu harmonogram zawodów będzie bardzo napięty i wzorem ubiegłego roku organizatorzy zdecydowali, że do sportowej rywalizacji zawodnicy wystartują bezpośrednio z parku serwisowego. Ten ulokowany będzie jednak w innym miejscu, gdyż w tym roku bazą rajdu jest hotel Ogrodzisko w Wiśle.

Harmonogram 64. Rajdu Wisły (15 września, 8 odcinków specjalnych, łącznie 49,62 km)

8:00 – start rajdu (Wisła, hotel Ogrodzisko)
8:48 – OS1: Koniaków 1 (5,02 km)
9:26 – OS2: Kotelnica 1 (7,4 km)
10:59 – OS3: Koniaków 2 (5,02 km)
11:32 – OS4: Kotelnica 2 (7,4 km)
12:35 – OS5: Kubalonka 1 (6,18 km)
13:10 – Serwis A: 30 min (Wisła, hotel Ogrodzisko)

14:23 – OS6: Koniaków 3 (5,02 km)
14:56 – OS7: Kotelnica 3 (7,4 km)
15:59 – OS8: Kubalonka 2 (6,18 km)
16:34 – ceremonia mety (Wisła, Skocznia narciarska im. Adama Małysza)

 

MAPY RAJDU

Do pobrania w formacie PDF

Mapa_rajdu Wisla 2018

Mapa_OS_1_3_6_Koniaków

Mapa_OS_2_4_7_Kotelnica

Mapa_OS_5_8_Kubalonka

 

Automobilklub Śląski, czyli organizator zawodów, przygotował trzy odcinki specjalne, które będą pokonywane w dwóch pętlach. Trasę rajdu wytyczono na malowniczych, ale zarazem krętych i bardzo wymagających drogach w Beskidach. Oesy Rajdu Wisły są doceniane przez zawodników przede wszystkim ze względu na poziom wyzwania, jaki przed nimi stawiają. Wąskie partie nie pozostawiają miejsca na błąd, a o dobrym rezultacie decydują przede wszystkim technika jazdy i umiejętności załogi.

Zawodnicy startujący w 64. Rajdzie Wisły rozpoczną rywalizację od liczącego 5,02 km odcinka Koniaków. Następnie kierowcy i piloci przeniosą się na Kotelnicę, która będzie najdłuższą próbą w tej edycji rajdu (7,4 km). Po przegrupowaniu rajdówki powrócą na wymienione oesy, by po nich ruszyć na trzecią z prób „Wisełki” – Kubalonkę, która wykorzystuje fragmenty dróg znane z Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Trasa o długości 6,18 km wiedzie przez wymagające partie i trudne zakręty, z których chyba każdy ma swoją historię. Następnie zawodników czeka serwis i jeszcze jedno podejście do walki na każdym z trzech odcinków. Tym sposobem trasę tworzy osiem prób o łącznej długości 49,62 km. Pierwsza załoga na mecie, która w tym roku zlokalizowana będzie przy skoczni narciarskiej im. Adama Małysza, spodziewana jest o 16:34. Kibice powinni pamiętać o tym, że odcinki Rajdu Wisły wytyczone są na trudno dostępnych drogach. Stąd też punktów widokowych, do których będzie można dojechać samochodem, nie ma zbyt dużo, a w wiele miejsc będzie się można dostać wyłącznie pieszo. Warto wziąć to pod uwagę i zaplanować odpowiednią ilość czasu na dotarcie do wybranego punktu. Ze względów bezpieczeństwa, na najwęższych partiach trasy organizatorzy wyznaczą miejsca, które nie będą dostępne dla kibiców.

O miejscach gdzie nie wolno kategorycznie stać informujemy w zakładce http://wisla.rsmsl.pl/kibice/bezpieczenstwo/

Pełną listę załóg, które powalczą w tegorocznym Rajdzie Wisły, poznamy we wtorek, 11 września, kiedy to organizator opublikuje listę zgłoszeń.

Andrzej Szkuta, dyrektor 64. Rajdu Wisły:

– Podczas poprzedniej edycji Rajdu Wisły sprawdziła się zupełnie nowa, realizowana po raz pierwszy formuła łącząca trzy cykle mistrzowskie w ramach jednych zawodów. Dlatego też w tym roku, na odcinkach przygotowanych przez Automobilklub Śląski ponownie będzie można zobaczyć zawodników walczących o punkty w mistrzostwach Śląska, a także kierowców i pilotów w pięknych samochodach rajdowych sprzed lat. Mistrzostwa historyczne to jednak nie tylko zmagania w jeździe na regularność, lecz także zacięta sportowa rywalizacja, na którą wszyscy liczymy, ponieważ w tym roku Rajd Wisły stanowi finałową rundę Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. To oznacza, że w wielu klasach walka o tytuły mistrzowskie może się toczyć do ostatnich metrów odcinków specjalnych. To jednak tylko jeden z wielu powodów, dla których warto wybrać się na Rajd Wisły. W imieniu wielu osób zaangażowanych w organizację tych zawodów już teraz zapraszam na 64. edycję tego rajdu.

 

W sezonie 2018 na trasach Beskidu Śląskiego ponownie zmierzą się zawodnicy rywalizujący w Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska, a także Mistrzostwach Polski w Historycznych Rajdach na Regularność.

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska – informacje:

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Śląska 2018 dofinansowano z budżetu Samorządu Województwa Śląskiego, a honorowy patronat nad cyklem objął Marszałek Województwa Śląskiego. Kalendarz mistrzostw tworzy sześć rund, w których zawodnicy ścigają się po asfaltowych odcinkach specjalnych:

• Rajd Baborowa – 13-14 Kwietnia, Baborów;
• Rajd Ziemi Bocheńskiej – 1-2 czerwca, Bochnia;
• Rajd Śląska – 29-30 czerwca, Chorzów;
• Rajd Wisły – 14-15 września, Wisła;
• Rajd Grodzki – 6-7 października, Biecz/Jasło;
• Rajd Barbórka Cieszyńska – 23-24 listopada, Cieszyn.

Dyrektor imprezy, Andrzej Szkuta, serdecznie zaprasza kibiców wraz z całymi rodzinami do podziwiania rywalizacji sportowej i wszystkich pięknych maszyn, które wezmą udział w Rajdzie Wisły

Partnerami 64. Rajdu Wisły są: miasto Wisła, gminy: Istebna, Milówka, Rajcza, a także firmy: Motul, Ramirent, Wiślańskie Centrum Kultury, Renault Wektor, VanFart oraz Złoty Groń. Patronat medialny nad imprezą objęły redakcje: TVP 3 Katowice, Motowizja, Classicauto, Autoklub.pl, Rajdy24.pl, SuperNowa.pl oraz Infobeskidy.eu.

 

Źródło: Automobilklub Śląski