“Power to SRC”czyli jazda na maxa na starcie.

 

Już w niedzielę na Szombierkach odbędzie się inauguracja sezonu w pucharze SRC 2018. Będzie to kolejny rajd po placykach które potrafią nauczyć niemniej niż  odcinek drogowy. Bywalcy imprez organizowanych przez T.S. Szombierki Bytom doskonale wiedzą co mam na myśli i długo mogli by opowiadać o swoich przygodach na trasach SRC . Niby placyki, ale ile techniki można wynieść z takiego rajdowania warto zapytać tych zawodników, których raz za razem widzimy na listach startowych SRC. Ciasne uliczki, czy też słynne “Bytomskie bramy” wkomponowane w szybkie partie stadionu, wymagają wysokiej koncentracji zarówno od kierowcy jak i pilota. Nie bez znaczenia, pozostaje też przygotowanie samochodu do tej imprezy a dobór dobrej opony często decyduje o wygranej.

I  jak widać Szombierki chociaż “po placyku”, to w niczym nie odstają od tego, co można pojechać w innych imprezach. Często zastanawiałem się czemu Szombierki mają takie wzięcie ? Impreza za imprezą i listy startowe pełne na tydzień przed startem.

Co jest podstawą tego organizacyjnego sukcesu ? Wiele by myśleć i kto wie czy tak naprawdę można dojść prawdziwej podstawy sukcesu SRC . Delikatnie pokuszę się o stwierdzenie że wpływ na ten sukces ma kilka podstawowych czynników

.

Po pierwsze,  ważnym chyba jest to, że na Szombierkach nie musimy kręcić się po dojazdówkach . Zaoszczędzony w ten sposób czas, możemy przeznaczyć na spotkanie z znajomymi załogami i zrobienie sobie czasem małego pikniku. Mamy przez to więcej czasu  i oczywiście paliwa w baku. Po drugie to specyficzna trasa zawodów. Niby zawsze to samo,  placyki te same ale wystarczy że organizatorzy delikatnie przestawią beczki i już nie jest tak jak ostatnio.

Dopuszczenie w minionym sezonie “korony” do trasy zawodów jeszcze bardziej podniosło atrakcyjność tych zawodów i uradowało zawodników. Kolejnym ważnym faktem jest też to, że dzięki specyfice zawodów i uprzejmości organizatora, załoga może wystartować dwa razy po zmianie miejsc w fotelach. Wielki wpływ ma też to, jak przebiega sama impreza i podejście organizatora do zawodników. Szombierki jednym słowem stały się takim czystym klasykiem który wypada pojechać . Nie wspomnę już o kibicach, bo mało jest takich miejsc na innych rajdach  by można zobaczyć tak dużo, z jednego miejsca.



Słynna skarpa daje nam wspaniały widok na większość trasy podczas przejazdu ulubionej załogi. Jak ktoś chce zobaczyć swoją załogę to Szombierki świetnie się do tego nadają. Wiele jest pewnie czynników mających wpływ na sukces SRC i mam nadzieję że czynniki te nie ulegną zmianie, również i w tym sezonie. Piszę o sukcesie, bo jak inaczej nazwać fakt że na liście startowej możemy doliczyć się 70 załóg. Sukces organizatora gdy tym samym czasie na imprezę organizowaną przez “prawdziwy” automobilklub, jest problem przyciągnąć na rajd  więcej niż 8 załóg. No cóż tak to jest jak potencjalnego klienta traktuje się jak zło konieczne a “amatora” jak debila. Szombierki jednak dobrze wiedzą że ów “amator” doskonale wie co to PKC, BK, Strefa Serwisowa i pomiar czasu. Dla nich, każdy zawodnik to osoba która czasem podchodzi do każdego startu tak samo poważnie jak Kajto do startu w ERC . Dlatego zawodnicy zasługują na szacunek, bez względu na to czy posiada się licencję czy nie. Gratulacje dla całego zespołu SRC i powodzenia w dalszej działalności, na takim poziomie jak dotychczas. Brawo Wy !!!




Lista zamknięta a na niej 70 załóg, oj będzie ciekawie jak zwykle . Jak zwykle w Bytomiu nie zabraknie klasy markowej 126p w której tym razem zobaczymy 9 załóg  w tym :

Magdalena Podżorska/ Andrzej Kawulok
Rafał Markiel / Monika Bartunek
Bartosz Niewiadomski / Agnieszka Iwanek
Piotr Miller / Konrad Brzuzka
Jakub Adamus / Olivia Zwolińska
Daniel Opioła / Dominika Grabowska
Rafał Telega / Jarmila Wlach
Piotr Filapek / Bartłomiej Filapek
Bartłomiej Podżorski / Krzysztof Kogut

Jak widać Magda już chyba na stałe ma zamiar walczyć na SRC jako kierowca co bardzo cieszy pewnie wielu kibiców. Piotrek Filapek  po małej przerwie postanowił zawitać do Bytomia i jest to kolejna dobra wiadomość dla kibiców . W pierwszej rundzie nie zabraknie też całej reszty paczki klasy “Markowej” w której zapowiada się zacięta walka już od pierwszej rundy. Ciekawe czy zimowa aura wtrąci w tą rywalizację swoje pięć groszy ?

A jak to wygląda w innych klasach ?



Klasa 4

Michał Jelonek / Michał Bombiński
Przemysław Klocek / Ewa Klocek
Tomasz Pierzchała / Wojciech Najwer
Tomasz Kożdoń / Grzegorz Szkucik
Marek Szpunar / Klaudia Szpunar
Michał Kociołek /Damian Stipek

Trzy Subaru i jedna Impreza, a wśród nich BMW i Seicento oto jak wygląda ta klasa “mocnych”. Pomimo tego że lubię wszystkich z tej klasy to najbardziej chyba będę trzymać kciuki za Kociołka. Myślę że Michał jest na tyle objeżdżony ostatnio że namiesza w tej klasie. Mój serdeczny przyjaciel Marek z Klaudią na prawym, również dodają smaku tej klasie jako drugi samochód bez “czterech łap” Oj będzie co oglądać bo Kożdoń to solidna marka i pewnie jest tak samo głodny rajdowania jak cała reszta klasy.



Klasa RWD

Jakub Sikora / Rafał Orlik
Sebastian Wolny / Michał Pietrzyk
Bartosz Krzyżowski / Katarzyna Kochut
Michał Banaś / Mateusz Sendler
Kamil Michta / Adrian Strawa
Patryk Gajewski / Paweł Bugała
Tomasz Jasnowski / Joanna Chyćko

Nareszcie w końcu się doczekałem że Jasny stawi się na start w Bytomiu. Jak zwykle zrobi to wspólnie z Aśką w BMW e30 . Coś słabo z ADHD Mikołów bo myślałem że liczniej stawią się w Bytomiu ale reprezentacja klubu jest na liście i będą mieć z kim walczyć o punkty bo obsada klasy mocna.



Klasa 3

Adam Bujok / Krzysztof Szturc
Grzegorz Ira /
Michał Mitko / Szymon Butwiłowski
Sebastian Bojdoł / Rafał Orlik
Marek Szatan / Marcin Szydło
Przemysław Kobiński / Maciej Pala
Paweł Słanina / Dawid Majkowski
Marian Olejnik / Dominik Ciślak
Kamil Kawalec / Grzegorz Barański
Tomasz Tatarczuch / Patryk Bijak
Krzysztof Szturc /

Kolejna mocna klasa gdzie prawdopodobnie dojdzie do kontynuacji walki z ubiegłego sezonu pomiędzy załogą Szturca i Kawalca . Ten pierwszy będzie mieć okazję przejechać trasę kilka razy więcej gdyż zobaczymy Krzyśka również w roli pilota . Ale jak wiadomo walka w tej klasie to nie tylko walka Krzyśka i Kamila . Nie jedno z pozostałych nazwisk również będzie chciało zostać zapamiętanym w Bytomiu. Więc i w tej klasie nie będzie nudno.



Klasa 2

Tomasz Plinta / Sławomir Jawor
Łukasz Przybyła /
Mariusz Cieślar /
Krzysztof Jastrzębski / Grzegorz Książek
Arkadiusz Wyrwich / Tomasz Łotocki
Michał Antos / Justyna Pel
Patryk Siąkała / Robert Sęk

W tej klasie troszkę mniej załóg ale to nie ilość decyduje o tym jak będzie wyglądała rywalizacja w klasie. Jak widać w tej rundzie, pomieszać szyki przyjedzie do Bytomia Patryk Siąkała i Mariusz Cieślar, których chętnie zobaczymy podczas walki o podium . Stali bywalcy Szombierek tacy jak np. Plinta czy Antos, będą pewnie ostro walczyć tak jak w ubiegłym sezonie . Klasa nie mniej ciekawa i bez dobrej walki się pewnie nie obejdzie.



Klasa 1

Leszek Gluza / Seweryn Gluza
Marcin Grzywok / Michał Drzewiecki
Sylwester Kawa / Łukasz Gębka
Patryk Jurkiewicz / Paulina Łucka
Maciej Walaszek / 
Lucjan Podgórski / 
Maciej Mołek  / Jacek Betkier
Radosław Woźnica / Mariuz Chalabowski
Rafał Pędras / Mateusz Polanek
Radosław Pruszek / Grzegorz Guzek
Tomasz Sanecznik / Paweł Sanecznik
Marcin Gluza / Leszek Gluza
Mirosław Grzesik / Krzysztof Grzesik
Wojciech Donocik / Sławomir Donocik
Dawid Kozłowski / Robert Małocha
Jakub Najgrodzki / Agnieszka Szybaj
Dawid Trzpiot / Piotr Leks
Grzegorz Tyndyk / Sebastian Szymczak
Oskar Cempa / Dariusz Wrzesiński
Radosław Dziedzic /

O matko i córko. Klasa gigant. Piękna obsada jedynek, i ku mojej uciesze kolejny raz zobaczymy “Latającego Holendra” w Polonezie, czyli Rafała Pędrasa z Mateuszem Polankiem. Mam nadzieję że Rafał już nie zamierza latać a jedynie ostro walczyć o punkty, dotykając chociaż jednym kółkiem podłoża. Było nie było, taki lot to wielka frajda dla kibiców ale takich perełek jak Polonez naprawdę szkoda. Tak patrzę i widzę że ta pierwsza klasa to taka “familiada” a w niej rodzinnie takie nazwiska jak Gluza, Sanecznik, Grzesik, Donocik. Ciekawostką jest to że chyba pierwszy raz w Bytomiu zobaczymy kolejnego Gluzę . Seweryn jak widać pozazdrościł Leszkowi i Marcinowi, fajnie że ta rajdowa pasja tak zaraża nieraz całe rodziny. Klasa obsadzona wieloma dobrze znanymi w Bytomiu nazwiskami, które już nie raz pokazały że są w stanie zmierzyć się z Szombierkami i wywalczyć dobre miejsce na pudle. Cóż kandydatów do pudła dużo a miejsca tylko trzy więc będzie ciekawie.



Klasa Cento

Marek Zięć / Szymon Dawidow
Marcin Smolana / Michał Wierciński
Matufa / Malina 
Łukasz Górka / Marcin Starnawski
Łukasz Zajączkowski / Grzegorz Matusiak
Kazimierz Krzysiek / Krzysztof Woźnicki
Kacper Włoch / Piotr Wójcik
Radosław Grodziński / Krzysztof Kania
Marcin Stefanik / Łukasz Roik
Szymon Dawidow / Marek Zięć

Tym razem w Cento również nie będzie wiało nudą a Matufa będzie mieć co robić by i w tym sezonie powalczyć o punkty całego pucharu.Mamy nadzieję że i w tym sezonie ta załoga będzie równie ostro walczyć o mistrza pucharu.  Będzie o tyle trudniejsze że na ten tytuł ochotę ma reszta załóg w tym Radosław Grodziński któremu w tamtym sezonie nie udało się zdobyć pudła całego pucharu.



Zawody zapowiadają się naprawdę ciekawie i mam nadzieję że wszystko odbędzie się tak jak życzy sobie tego organizator, a zimowa aura będzie na tyle łaskawa że oszczędzi przygotowane samochody i zawodników. Na specjalną uwagę zasługuje cała ekipa zabezpieczająca niedzielny rajd której życzymy nagłego ocieplenia. Już teraz należą się im słowa uznania za chęć wzięcia udziału w zabezpieczeniu imprezy, bez względu na dokuczliwy mróz który obecnie nam dokucza. No cóż, życzę wszystkim udanej imprezy i do zobaczenia w niedzielę .

 

 

Dodaj komentarz