Powrót do Cento i “Magiczna szóstka”


Warning: trim() expects parameter 1 to be string, array given in /home/nowarajdowka/ftp/wp/wp/wp-content/plugins/wp-embed-facebook/inc/Helpers.php on line 22

Sezon zbliża się ku końcowi a wraz z nim w poszczególnych pucharach toczy się ostateczna walka o mistrzowski tytuł sezonu 2018. Nie inaczej jest w Rajdowym Pucharze Śląska, który już w przyszłą niedzielę zakończy sezon szóstą rundą pucharu w Gminie Hażlach. Walka o mistrza sezonu toczyć się będzie w wszystkich klasach jednak dziś poświęcimy troszkę czasu klasie Cento.

Dlaczego akurat Cento? Wszystko za sprawą powrotu do rywalizacji zawodnika, o którym pomimo sporej przerwy nie można zapomnieć w klasie Cento. Zawodnik, który już kilkakrotnie udowodnił, że w klasie Cento trzeba się z nim liczyć. Zawodnik, który na pytanie portalu np126p.pl czy nie myśli o czymś mocniejszym odpowiedział dokładnie tak:

 

…miałem na myśli zmianę auta ale na…RWD i szukałem czegoś co nie byłoby „Beemką”  Niestety szukając nowego auta porównywałem też koszta eksploatacyjne i w ogólnym rachunku wyszło na to że wole odłożyć i poskładać nowe lepsze CENTO niż bawić się w kolejny nie doinwestowany projekt. Więc na razie CENTO i tylko CENTO!! poza tym jest to szalone auto, nie za mocne ale strasznie nerwowe i to mi się podoba…

 

Jak widać Marcin Biernat, bo to właśnie o nim dziś mowa, chyba na dobre pokochał klasę Cento.

Marcina chyba każdy kojarzy za sprawą nie tylko wyników, ale również dzięki barwie jego Cinquecento. Oryginalne malowanie w odważnym potocznie nazwanym “męskim kolorze” sprawiało, że już z daleka było wiadomo, że jedzie “Berni” 

Berniego mogliśmy oglądać jeszcze w sezonie 2017 podczas startów w Rajdowym Pucharze Śląska EL-Instal. Warto wspomnieć że Marcin zmienił pilota po tym jak okazało się, że dotychczasowy pilot czyli żona Alicja była w ciąży.

2017

Pierwszy jego start tego sezonu nie należał do zbyt udanych startów.  Po przejechaniu tylko pięciu oesów załoga M.Biernat/M.Pońć  uszkodziła zbiornik paliwa i musiała wycofać się z dalszej rywalizacji. Rajdu nie ukończyło też kilka innych załóg klasy Cento , takich jak Matufa / Gumbas  , Kamiński / CzyżElżbieciak / GauraBugiel / Walczak , Stefanik / Roik , Kogut / MrózekUchyła / Budny . Ostatecznie 1 Runda RPŚ 2017 zakończyła się taką oto tabelą wyników. 


1.  Maciusiak / Maciusiak

Fiat CC 

2.  Marczyk / Klimsara

Fiat CC 

3.  Donocik / Gołąb

Fiat SC 

4.  Fila / Bartkiewicz

Fiat CC 

5. Skrędzelewski / Winkler

Fiat CC 

6. Marzec / Naworol

Fiat SC 


Dla Marcina łaskawszą okazała się kolejna runda pucharu gdzie załoga dotarła do mety rajdu. Podczas drugiej rundy RPŚ-u załoga Biernat/Pońć utrzymywała równe tempo plasując się na każdym oesie w okolicach 5 miejsca na 14 startujących. Tym razem jednak dla Berniego poza zasięgiem okazały się załogi Piechota / Marzec , Kubica / LanosznyMatufa / Gumbas  oraz  Marzec / Naworol i zakończył walkę na 5 miejscu co powodowało u Berniego lekki niedosyt. 


1. Piechota / Marzec

Fiat SC 

2. Kubica / Lanoszny

Fiat SC 

3.  Matufa / Gumbas

Fiat CC K6

4. Marzec / Naworol

Fiat 

5. Biernat / Pońc

Fiat CC 

6. Marczyk / Klimasara

Fiat CC 

7. Fila / Bartkiewicz

Fiat CC

8. Skrędzelewski / Winkler 

Fiat

9. Donocik / Donocik

Fiat CC 

10.  Kogut /

Fiat SC 

11.  Duda / Godzic

Fiat SC

12. Bugiel / Walczak

Fiat SC

13.  Uchyła / Budny

Fiat SC 


 

 

Trzecia runda Rajdowego Pucharu Śląska EL-Instal 2017 to dla Marcina i Mariusza bardzo udana runda i w końcu załoga mogła stanąć na podium rajdu uznając jedynie przewagę  załóg Piechota / MarzecMarczyk / Klimasara . Berni w tej rundzie zrewanżował się takim załogom jak Matufa / Gumbas czy też Kubica / Lanoszny . Trzecie miejsce dla Marcina i Mariusza to motywacja do kolejnych jeszcze lepszych startów w RPŚ. Taką też walkę zapowiadają na kolejnej rundzie.


1.   Piechota / Marzec

Fiat SC 

2.   Marczyk / Klimasara

Fiat CC 

3.   Biernat / Pońc

Fiat CC  

4.  Wenglorz / Wieczorek

Fiat CC 

5.   Matufa / Gumbas

Fiat CC 

6.   Bugiel / Walczak

Fiat SC

7.   Fila / Bartkiewicz

Fiat CC  

8.   Wojciech / Donocik

Fiat SC

9.   Uchyła / Pasek

Fiat SC 

10.  Kobielusz / Chrapek

Fiat SC

11.  Kubica / Lanuszny

Fiat SC      

12.  Duda / Godzic

Fiat SC 


Kolejną już 4 rundę RPŚ-u Berni jedzie jak zaczarowany. Problem jednak polega w tym, że owe czary nie pozwalają Berniemu opuścić magicznej szóstki a raczej szóstego miejsca zawodów, które zajmuje na siedmiu z dziewięciu oesów. Obserwując rajd można odnieść wrażenie, że coś jest nie tak z różowym CC Marcina. Nie wygląda to jednak na awarię, ale na to, że prawdopodobnie różowy Fiat jedzie już na 100% a to i tak mało w porównaniu z rywalami. Było nie było czwarta runda w klasie Cento zakończyła się takimi wynikami. 


1.   Kubica / Lanuszny

Fiat SC 

2.  Marczyk / Klimasara

Fiat CC 

3.   Matufa / Gumbas

Fiat CC 

4.   Nowak / Dzieża

Fiat SC

5.  Niemczyk / Brzoza

Fiat SC 

6.   Biernat / Pońc

Fiat CC 

7.  Fila / Bartkiewicz

Fiat CC 

8.   Gorący / Gabryś

Fiat SC 

9.   Dawidow / Lasiuk

Fiat SC 

10. Skrędzelewski / Płaczek

Fiat SC 


Piąta runda również nie jest w stanie zmienić tego by Berni odkleił się od tej magicznej dla niego szóstki. Kolejne pięć z sześciu oesów załoga kończy na szóstym miejscu. Wszystkich zastanawia fakt, że Berni jakoś nie potrafi wyskoczyć wyżej, ale też z drugiej strony można powiedzieć, że trzyma równy poziom. To dziwne, ale przecież w poprzednich startach nawiązywał walkę z takimi zawodnikami jak Matufa czy Marczyk.

Wielu kibiców chyba słusznie zauważa, że problem Marcina to nie spadek formy a jedynie fakt, że jego maszyna przestała dorównywać rywalom z czołówki. Marcin, chociaż jest dobrze pilotowany przez Mariusza i czysto pokonuje kolejne oesy pucharu to za nic w świecie nie potrafi dojść czołówki klasy Cento. Piąta Runda Rajdowego Pucharu Śląska to podium dla  świetnie jadącego Matufy i Marczyka, którym towarzyszy Bugiel


1.   Matufa / Gumbas

Fiat CC 

2.  Marczyk / Klimasara

Fiat CC

3.  Bugiel / Piątkowska

Fiat SC 

4.   Piechota / Marzec

Fiat SC 

5.  Danielczyk / Czembor

Fiat CC 

6.  Biernat / Pońc

Fiat CC 

7.  Skrędzelwski / Winkler

Fiat   CC    

8.  Fila / Bartkiewicz

Fiat CC 

9.   Niemczyk / Brzoza

Fiat SC 

10.  Duda / Godzic

Fiat SC 

11.     Sroka / Szpak

Fiat SC 


               

No i w końcu sezon 2017 dobiega do końca wraz z ostatnią już szóstą rundą pucharu. Tak jak przez ostatnich parę rund Berni już chyba przeklinał cyfrę sześć tak tym razem szósta runda okazała się rundą, na którą czekał od zakończenia drugiej rundy. Szósta runda to dla załogi Marcin Biernat/Robert Sęk podium na najwyższym stopniu. 


1. Biernat / Sęk

Fiat CC 

2. Bugiel / Piątkowa

Fiat CC 

3. Matufa / Gumbas

Fiat CC 

4. Chowaniak / Skrzypczak

Fiat CC 

5. Marczyk / Klimasara

Fiat CC 

6. Skupień / Smusz

Fiat SC 

7. Skrędzelewski / Henkel

Fiat CC 

8. Wenglorz / Wenglorz

Fiat CC

9. Gorący / Ira

Fiat SC 

10. Kral / Stefanik

Fiat SC 

11. Duda / Piechoczek

Fiat SC 

 


Ostatecznie Biernat kończy sezon na trzecim miejscu łącznej  klasyfikacji Rajdowego Pucharu Śląska EL-Instal 2017. Jednak ten ostatni start w Goleszowie to ostatni rajd, w którym Marcin podróżował znanym różowym CC. Rozpoznawalny z daleka  Fiat dokonał żywota a przed Marcinem pojawiła się wizja dłuższej przerwy w startach. 

2018 

I tak nadszedł sezon 2018. Sezon, w którym Marcin zaniechał dalszych startów i postanowił wykorzystać ten czas na budowę nowej rajdówki. Już na początku roku Marcin kupuje w Sosnowcu nową “budę”, która jak się okazało nie jest  idealna. Pierwsze prace nad nową maszyną rozpoczęły się wiec od prac blacharskich i spawalniczych.

Jako że w klasie Cento tak jak w wielu klasach rywale są również przyjaciółmi tak Marcin swój nowy silnik złożył z słupka 1,2 od Matufy, który startował na nim w roku 2016. Dzięki Krzysztofowi Wadasowi skrzynia została skrócona na 13/64, wiele elementów tego samochodu to historia z wieloma nazwiskami kojarzonymi właśnie z Rajdowym Pucharem Śląska czy też Szombierkami. Lista jest długa, ale przytoczę kilka z nich, Malina – kolektor ssący, Krzysztof Henkel -przednie zawieszenie Kayaba i Eibach, Michał Kociołek – Bilstein B6, Wojtek Honkisz – fotele. I tak powolutku rodziła się kolejna maszyna klasy Cento.

Nie bez znaczenia jest też fakt, że Marcin wciąż mógł liczyć na porady innych pasjonatów tej marki, z których bardzo chętnie korzystał. W ostatniej już fazie budowy, gdy Marcinowi zaczyna brakować czasu do pracy dołączył się Robert Sęk, który zawsze był ważną postacią w rajdowym życiu Berniego. W pracy nad nową rajdówką nie zabrakło również żony Alicji oraz pomocy teścia, który chętnie pomógł z montażem okablowania.

Cała elektronika i strojenie silnika to dzieło ludzi z Elektrotechu . Właśnie w ostatnim tygodniu, gdy wszyscy oglądali 44 Rajd Cieszyńska Barbórka 2018, Marcin walczył z układem hamulcowym, po czym odwiedził w końcu stację diagnostyczną .

Po wizycie u diagnosty Marcin już wie, że może nareszcie powrócić do ścigania. Tak się szczęśliwie dla Berniego składa, że nadchodzący rajd odbędzie się na jego podwórku, czyli w Gminie Hażlach. Będzie to kolejna okazja by zaprezentować się na swoim terenie przed koleżankami i kolegami, z którymi chodzi się na małe jasne. Mam nadzieję, że rozmowy z sponsorami również pomyślnie dobiegną do końca, bo z tego, co wiem to jeden z nich już wyraził chęć dalszej współpracy. Myślę, że i inni docenią pracę i determinację Marcina do tego by znów można było oglądać kolejną załogę klasy Cento na Śląsku.

Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy w taki czy inny sposób pomogli mi w powrocie na rajdowe oesy. Bez Was, moja dalsza przygoda z rajdami stałaby, pod wielkim znakiem zapytania. Dzięki Wam mam okazję znów to poczuć … Dziękuję. Marcin”Berni”Biernat.

Pierwszy start Marcina i Alicji, która wraca na “prawy” można będzie zobaczyć już w niedzielę 2 grudnia podczas szóstej rundy Rajdowego Pucharu Śląska El-Instal , czyli Rajd o Puchar Wójta Gminy Hażlach 2018. I znów szósta runda, ciekawe, jaką szóstką okaże się tym razem ta magiczna dla Berniego cyfra. Rajdowka.pl życzy załodze wszystkiego najlepszego a w pierwszej kolejności życzy bezpiecznego dotarcia do mety rajdu. 

red.Robert Durczok 

Materiał wykorzystano z : Prywatne zasoby Marcin Biernat oraz portal społecznościowy Facebook.