W kwietniu rusza nowy puchar RSPŚ (SKJS)

Już 14 Kwietnia rusza pierwsza runda Rajdowego Samochodowego Pucharu Śląska SKJS organizowanego w tym roku przez cztery automobilkluby, w tym Automobilklub Śląski, Automobilklub Ziemi Tyskiej, Automobilklub Beskidzki, Automobilklub Cieszyński oraz organizatorów Rajdowego Pucharu Śląska EL-Instal.

Na stronie wydarzenia zamieszczonego na FB możemy między innymi przeczytać że szykują się nam dwie próby sportowe do których można się zgłosić już od 2 kwietnia. 

– otwarcie listy zgłoszeń 2.04.2019 r.
– zamknięcie listy zgłoszeń 9.04.2019 r.
– dwie próby sportowe, jedna na Tor testowy Fiata, druga o długości 3,5 km na drodze publicznej,

 

2 runda SMT Super KJS i Rally Sprint
W niedzielę 14 kwietnia odbędzie się 2 runda SMT. Podczas rajdowej niedzieli odbędą się 2 równoległe imprezy, czyli Super KJS i Rally Sprint. W związku z licznymi pytaniami postaramy się przybliżyć na czym będzie to wszystko polegać.

fot. Jakub Tuszyński

 fot. Jakub Tuszyński

14 kwietnia 2019 odbędzie się 2. runda Samochodowych Mistrzostw Tychów.

  • W ramach jednej imprezy będą się odbywały Rally Sprint i Super KJS.
  • Uczestnicy będą mieli do wyboru start w Rally Sprincie lub Super KJS.
  • Super Sprint będzie odbywał się według zwykłych zasad, jak poprzednie imprezy na torze, natomiast podczas SKJS wymagania będą nieco większe, opisane poniżej.
  • Punkty w Samochodowych Mistrzostwach Tychów będą zdobywali uczestnicy zarówno Rally Sprintu, jak i Super KJSu. Do klasyfikacji SMT będą brane tylko wyniki z toru.
  • Wpisowe tylko jedne, na Rally Sprint 210 zł lub na Super KJS 400 zł
  • Uczestnicy Rally Sprint pokonują tylko próbę Tor Fiata – 3,9 km, 3 razy
  • Uczestnicy Super KJS pokonują zarówno próbę Tor Fiata – 3,9 km i odcinek drogowy 3,5, każdy z nich po 3 razy
  • Super KJS odbywa się w ramach cyklu Rajdowy Samochodowy Puchar Śląska

Wymogi, aby wziać udział w Super KJS:
1. Klatka bezpieczeństwa – zgodna z art. 253-8 Zał. J.
2. Pasy bezpieczeństwa – minimum 4-punktowe, posiadające homologację FIA (aktualną lub utraconą) lub E, o szerokości pasa ramieniowego min 3 cale (stanowczo zalecane z listy technicznej FIA nr 24). Montaż pasów zgodny z art. 253-6.2 Zał. J.
3. Fotele typu kubełkowego (zalecane z listy technicznej FIA nr 12) – zalecany montaż foteli zgodny z art. 253-16 Zał. J.
4. Gaśnice i systemy gaśnicze – zgodne z art. 253.7 Zał. J. Dopuszcza się, jako minimum, wyposażenie samochodu tylko w dwie gaśnice ręczne o masie środka gaśniczego min. 2 kg każda.
5. Wyposażenie bezpieczeństwa osobistego:
− system FHR jest stanowczo zalecany,
− kombinezon – zgodny z listą techniczną FIA nr 27. Dopuszczone jest używanie kombinezonów z utraconą homologacja FIA Standard 1986 oraz innych trudnopalnych jednoczęściowych kombinezonów (np. kombinezon mechanika),
− bielizna (długa), balaklawa, skarpety – są stanowczo zalecane. Dopuszczone jest używanie w/w wyposażenia osobistego, wykonanego z włókien naturalnych, z utraconą normą ISO 6940 oraz nieposiadających homologacji,
− buty i rękawice – są stanowczo zalecane (norma 8856-2000). Stosowanie rękawic nie dotyczy pilotów. Dopuszczone jest używanie w/w wyposażenia osobistego z utraconą normą ISO 6940. Dopuszcza się używanie nieposiadających homologacji butów skórzanych.
− kaski ochronne dla załogi muszą być typu stosowanego w sporcie motorowym. Stanowczo zalecane są kaski ochronne zgodne ze standardem z listy technicznej FIA nr 25.
6. Pilot musi mieć skończone 18 lat

Źródło:

http://www.azt.tychy.pl/aktualnosci-cat/art-2-runda-smt-super-kjs-i-rally-sprint,186

 

red Robert Durczok

materiały prasowe oraz Facebook